February 2, 2011

. . .

What have you done ibnu?...2.30am..02 february 2011...aku gerakkan mouse ke atas ke bawah,ke kiri ke kanan,aku tekan,gerakkn lg..now mate ku,pandangan ku tertumpu pada 1 page,aku bace tiap bait ayat,tiap baris tulisan,tiap rangkap,perenggan...aku bukak 1 page lg,lg 1 dan lg 1...Ape istimewa nye aku?nothing!ape ade pada aku?nothing!ape aku dah buat?damn!...is't my fault?is't?...ya,salah aku,kerana merancang,kerana hanya,cuba merancang smentara,sbalik nye smua nya telah di tentukan oleh NYA..aku xminta smua ni tjadi,aku xminta...aku teringat ape yg dperkatakn oleh kwnku,ramli.."kita lahir ke dunia ni,ade 4 bnd dah tertulis kat dahi kita,nama kita,jodoh kita,agama kita,qada n qadar kita"..betul cik li?..kan bagus kalu smua nya tertulis jelas kat dahi,dapat dibace..shingga ke hari ni,aku masih lg dpersalahkn,terase bsalah,serba salah...sbb?janji..janji yg aku xkotai..maafkn aku..aku xtipu...aku xmainkn perasaan kau..aku xterniat,xterdetik pon walau sketika,untuk mpermainkn kau,pergunakn kau...aku pon manusia,insan biase,merancang wlau sgla2 nya dah tertulis...aku pon punya hati,perasaan..cuma kita blainan situasi...kau renung lah,kau kenang lah,dari awal,hingga ke akhir...ingat..ape aku dah buat untuk kau,adakah smua,sgala2 nya palsu?dusta?sgala knangan kita?gelak tawa?gurau senda?air mata?...............................................alangkah bagus nye kire nye aku dapat undur kn mse,toleh ke belakang,perbetulkn sgale kesilapan yg dah aku buat...tp..aku xmampu,xkn mampu...aku hanya mampu...terus berjalan ke hadapan...dengan 1001 kekesalan...harapan....agar langit akan sentiasa cerah,wlaupun mendung kian menghampiri...................